Boşanma esnasında şâhit bulundurmak gerekir mi?
Kur’an-ı Kerim’de “Boşanan kadınlar iddetlerinin sonuna varınca, onları güzelce tutun, yahut onlardan güzelce ayrılın. İçinizden iki âdil kimseyi şahit tutun. Şahitliği Allah için dosdoğru yapın. İşte bununla Allah’a ve ahiret gününe inanan kimselere öğüt verilmektedir. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona bir çıkış yolu açar.” buyurulmaktadır (Talak, 65/2).
Bu ayetteki şahit tutma emrinin boşamaya mı yoksa rac’î talakla boşadıktan sonra dönmeye mi (rac’at) yönelik olduğu konusunda farklı görüşler vardır. Hanefîlere göre her ikisinde de şahit bulundurmak menduptur. İmam Şâfiî’ye göre ise boşamaya şahit tutmak mendup, dönmeye/rac’ate şahit tutmak ise vaciptir (Cassâs, Ahkâmu’l-Kur’an, III, 682, Beyrut 1993; Râzî, Mefâtîhu’l-Ğayb, XXX, 34, Beyrut 1981).
Dolayısıyla boşama esnasında şâhit tutma, boşama işleminin geçerlilik şartı değildir. Bununla birlikte fakîhler bu buyruğun, hakların zâyi olmaması ve ihtilâfların önlenmesi gibi amaçlar taşıdığı noktasında birleşmektedirler.
![]() |
|
Talip AKBAŞ | |
ORTALIK KOÇTAN GEÇİLMİYOR | |
![]() |
|
Dr. Murat KALIÇ | |
AKIL MI DUYGU MU? | |
![]() |
|
Dr. Mehmet ÖZEL | |
KUR’AN’IN YAKILMASI, YERYÜZÜNDE TANRILAŞANLARIN HÜSRANI VE KÜRESEL DİRENİŞ | |
![]() |
|
Mehmet CÖMERT | |
DÜNYAYA ALDANIŞIN HİKÂYESİ | |
![]() |
|
a.R.a. | |
HİCRAN | |
![]() |
|
Müberra AKTÜRK | |
SEVGİMİ KATTIM | |
![]() |
|
Abdurrahman AKBAŞ | |
KADİR GECESİ BİR BAŞLANGIÇTIR | |
![]() |
|
Nail ÇAM | |
NAMAZ KIRAATİNDE TEKNOLOJİK CİHAZ KULLANMAK | |
![]() |
|
Mustafa IRMAKLI | |
İNSANLIĞIN İHTİYACI: MERHAMETİ KUŞANMAK | |
![]() |
|
Doç. Dr. Durak PUSMAZ | |
İLİM, KÖLEYİ KRAL MERTEBESİNE YÜKSELTİR | |
![]() |
|
Mustafa SOYKÖK | |
CUMARTESİ YASAĞIMIZ | |
![]() |
|
İbrahim KARTAL | |
MESCİD-İ AKSA | |
![]() |
|
Metin BEYAZLI | |
İÇİM YANAR | |
![]() |
|
Hacı İbrahim SAĞIR | |
YOK | |
Aktif Ziyaretçi | 60 |
Bugün Toplam | 328 |
Toplam Ziyaret | 4865035 |