Nikâhta şahitliğin hükmü nedir?
Nikâh akdinin geçerli olmasının şartlarından biri de nikâhın şahitler huzurunda akd edilmesidir. En az iki şahit bulunmadan kıyılan nikâh akdi geçerli değildir. Zira Hz. Peygamber (s.a.s.): “İki şahit olmadan kıyılan nikâh geçerli olmaz.” (bkz. Buhârî, Nikâh 36; Şehâdât, 8; Ebu Dâvûd, Nikâh 19; Tirmizi, Nikâh, 14; İbn Mace, Nikah 15) buyurarak nikahtaki en önemli şartlardan birinin şahitlik olduğunu belirtmiştir. Nikâh akdinde şahitlerin; erkeğin şahidi ve kızın şahidi şeklinde bir ayrıma tabi tutulması şart değildir.
Hanefi âlimleri dışındaki müctehidler, şahitlerin ikisinin de erkek olmasını şart koşmuş, Hanefiler ise bir erkek ve iki kadının şahitliğini yeterli görmüşlerdir. Nikâhta şahitliğin şart koşulması aleniliği sağlamak ve yapılan evliliğe şaibe karışmasını önlemek içindir.
Şahitlerin Müslüman ve tam ehliyetli (temyiz gücüne sahip, âkil baliğ) olması gerekir. Şu kadar var ki evlenilecek kadın Ehl-i kitaptan biri ise şahitler de Ehl-i kitaptan olabilir (Merğînânî, el-Hidâye, İstanbul, 1986, I, 190).
![]() |
|
Talip AKBAŞ | |
ORTALIK KOÇTAN GEÇİLMİYOR | |
![]() |
|
Dr. Murat KALIÇ | |
AKIL MI DUYGU MU? | |
![]() |
|
Dr. Mehmet ÖZEL | |
KUR’AN’IN YAKILMASI, YERYÜZÜNDE TANRILAŞANLARIN HÜSRANI VE KÜRESEL DİRENİŞ | |
![]() |
|
Mehmet CÖMERT | |
DÜNYAYA ALDANIŞIN HİKÂYESİ | |
![]() |
|
a.R.a. | |
HİCRAN | |
![]() |
|
Müberra AKTÜRK | |
SEVGİMİ KATTIM | |
![]() |
|
Abdurrahman AKBAŞ | |
KADİR GECESİ BİR BAŞLANGIÇTIR | |
![]() |
|
Nail ÇAM | |
NAMAZ KIRAATİNDE TEKNOLOJİK CİHAZ KULLANMAK | |
![]() |
|
Mustafa IRMAKLI | |
İNSANLIĞIN İHTİYACI: MERHAMETİ KUŞANMAK | |
![]() |
|
Doç. Dr. Durak PUSMAZ | |
İLİM, KÖLEYİ KRAL MERTEBESİNE YÜKSELTİR | |
![]() |
|
Mustafa SOYKÖK | |
CUMARTESİ YASAĞIMIZ | |
![]() |
|
İbrahim KARTAL | |
MESCİD-İ AKSA | |
![]() |
|
Metin BEYAZLI | |
İÇİM YANAR | |
![]() |
|
Hacı İbrahim SAĞIR | |
YOK | |
Aktif Ziyaretçi | 52 |
Bugün Toplam | 338 |
Toplam Ziyaret | 4865045 |