At eti helal midir?
Kur’an ve Sünnette at eti yemenin hükmü hakkında açık bir delil bulunmamaktadır. Hanefî mezhebinde Ebû Hanife’den rivayet edilip tercih edilen görüş ile Malikîlerden gelen bir görüşe göre, at etinin yenilmesi tenzihen (helale yakın) mekruhtur. İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed’e, Şâfiî ve Hanbelî mezhepleriyle Malikîlerden gelen diğer bir rivayete göre ise, at etinin yenilmesi mubahtır (Serahsî, el-Mebsût, XI, 233; Nevevî, el-Mecmu’, IX, 4; İbn Rüşd, Bidâyetü’l-müctehid, I, 470).
Bununla birlikte at eti yemenin mekruh, hatta haram olduğunu söyleyen âlimler de olmuştur (Karâfî, ez-Zahîre, IV, 101). Şüphesiz mekruh ya da haram olduğu görüşünde, o dönemlerde atın gerek askeri gerekse sivil hizmetlerde yoğun bir şekilde kullanılan bir hayvan olması etkili olmuştur. Günümüzde atın etkinlik alanı eski dönemlere göre çok daralmış olsa da at etinin yenilmesi konusundaki mesafeli tutum özellikle Anadolu coğrafyasında devam etmektedir.
![]() |
|
Talip AKBAŞ | |
ORTALIK KOÇTAN GEÇİLMİYOR | |
![]() |
|
Dr. Murat KALIÇ | |
AKIL MI DUYGU MU? | |
![]() |
|
Dr. Mehmet ÖZEL | |
KUR’AN’IN YAKILMASI, YERYÜZÜNDE TANRILAŞANLARIN HÜSRANI VE KÜRESEL DİRENİŞ | |
![]() |
|
Mehmet CÖMERT | |
DÜNYAYA ALDANIŞIN HİKÂYESİ | |
![]() |
|
a.R.a. | |
HİCRAN | |
![]() |
|
Müberra AKTÜRK | |
SEVGİMİ KATTIM | |
![]() |
|
Abdurrahman AKBAŞ | |
KADİR GECESİ BİR BAŞLANGIÇTIR | |
![]() |
|
Nail ÇAM | |
NAMAZ KIRAATİNDE TEKNOLOJİK CİHAZ KULLANMAK | |
![]() |
|
Mustafa IRMAKLI | |
İNSANLIĞIN İHTİYACI: MERHAMETİ KUŞANMAK | |
![]() |
|
Doç. Dr. Durak PUSMAZ | |
İLİM, KÖLEYİ KRAL MERTEBESİNE YÜKSELTİR | |
![]() |
|
Mustafa SOYKÖK | |
CUMARTESİ YASAĞIMIZ | |
![]() |
|
İbrahim KARTAL | |
MESCİD-İ AKSA | |
![]() |
|
Metin BEYAZLI | |
İÇİM YANAR | |
![]() |
|
Hacı İbrahim SAĞIR | |
YOK | |
Aktif Ziyaretçi | 58 |
Bugün Toplam | 364 |
Toplam Ziyaret | 4865071 |