Kur’an’ı makamlı okumanın hükmü nedir?
Kur’an okumak ayet ve hadislerde üzerinde hassasiyetle durulan ibadetlerdendir. Kur’an’ı okumak (Kehf, 18/27), ayetleri üzerinde düşünmek (Sâd, 38/29) ve öğütlerine sımsıkı tutunmak (Âl-i İmrân, 3/103) yine Kur’an’ın emridir. Ayet-i kerimeler Kur’an’ın “tertîl” üzere okunmasını istemiştir (Müzzemmil, 73/4). Bu nedenle İslam âlimleri Kur’an’ın medlere, tecvide ve vakıflara riayet ederek tane tane okunmasının sünnet olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca bu okuyuş Kur’an’ı anlama amacı için en uygun okuma biçimidir (Suyûtî, el-İtkân fî Ulûmi’l-Kur’an, Beyrut, 1996, I, 331, 332). Hz. Peygamber (s.a.s.)’in hadislerinden anlaşıldığı kadarıyla Kur’an’ı güzel sesle ve makamlı okumak teşvik edilmiştir (Buhârî, Fezâilü’l–Kur’an, 19; Tevhîd, 32).
![]() |
|
Talip AKBAŞ | |
ORTALIK KOÇTAN GEÇİLMİYOR | |
![]() |
|
Dr. Murat KALIÇ | |
AKIL MI DUYGU MU? | |
![]() |
|
Dr. Mehmet ÖZEL | |
KUR’AN’IN YAKILMASI, YERYÜZÜNDE TANRILAŞANLARIN HÜSRANI VE KÜRESEL DİRENİŞ | |
![]() |
|
Mehmet CÖMERT | |
DÜNYAYA ALDANIŞIN HİKÂYESİ | |
![]() |
|
a.R.a. | |
HİCRAN | |
![]() |
|
Müberra AKTÜRK | |
SEVGİMİ KATTIM | |
![]() |
|
Abdurrahman AKBAŞ | |
KADİR GECESİ BİR BAŞLANGIÇTIR | |
![]() |
|
Nail ÇAM | |
NAMAZ KIRAATİNDE TEKNOLOJİK CİHAZ KULLANMAK | |
![]() |
|
Mustafa IRMAKLI | |
İNSANLIĞIN İHTİYACI: MERHAMETİ KUŞANMAK | |
![]() |
|
Doç. Dr. Durak PUSMAZ | |
İLİM, KÖLEYİ KRAL MERTEBESİNE YÜKSELTİR | |
![]() |
|
Mustafa SOYKÖK | |
CUMARTESİ YASAĞIMIZ | |
![]() |
|
İbrahim KARTAL | |
MESCİD-İ AKSA | |
![]() |
|
Metin BEYAZLI | |
İÇİM YANAR | |
![]() |
|
Hacı İbrahim SAĞIR | |
YOK | |
Aktif Ziyaretçi | 58 |
Bugün Toplam | 318 |
Toplam Ziyaret | 4865025 |